5 tips voor meer conversie via je webshop

Hebt u een prachtig ingerichte webshop maar blijft de verkoop hangen bij een enkele bestelling per maand? Wilt u meer? Meer verkopen, meer aandacht en meer plezier in het runnen van een webshop? Volg dan deze tips:

1. One step checkout

Hoeveel potentionele klanten verliest u elke maand? Klanten uw product al in hun winkelmandje hebben? Klanten die op het punt staan af te rekenen maar dan verdwijnen? Dit is voor een groot deel te voorkomen door de afrekenprocedure te optimaliseren. Geef klanten zekerheid en zorg dat ze weten waar ze aan toe zijn. Een One Step Checkout is een mooie stap op weg naar de ideale afrekenprocedure. Met een One Step Checkout weet de klant precies waar hij of zij aan toe is en kan de klant rustig zijn/haar gegevens controleren. Met een goed ingerichte One Step Checkout kan de verkoop met 21,8% toenemen zo bleek uit een recent onderzoek van Converzo.

2. Hou je pagina’s overzichtelijk

Bekijk uw webshop eens rustig en denk na wat er weg kan. Vaak kan er een groot deel van de ‘hippe’ widgets en andere elementen op de pagina het beste de prullenbak in. Het lijdt af van waar het echt om gaat: verkopen.

3. Trek bezoekers naar je webshop

Zorg voor bezoekers! Want hoe meer bezoekers u op uw website hebt hoe meer verkoop. Trek bezoekers met een adwords-campagne, een blog of optimaliseer je producten op vindbaarheid in Google.

4. Wek vertrouwen

Zorg ervoor dat je bezoekers je website betrouwbaar vinden. Dan is het belangrijk dat ze weten waar ze aan toe zijn. Wat de verzendkosten zijn en welke verzendprocedures je gebruikt. Optimaliseer het vertrouwen van de bezoekers door een professionele ontwerper het design van je website te laten ontwerpen. Toon je telefoonnummer en je adres en zorg voor een goede klantenservicepagina.

5. Geef vooraf de benodigde informatie

Aansluitend op het vorige punt. Zorg dat je bezoekers weten waar ze aan toe zijn. Geef duidelijk de prijzen van de producten en welke extra verzendkosten daar nog bij komen. Aangezien het veelal zo is dat er nog meer websites die jouw producten voor een lagere prijs aanbieden zul je met je website op een bepaald gebied moeten uitblinken. En vertrouwen is op dat gebied een hele belangrijke!